Ons Uniform

Bij Scouting zijn we allemaal gelijk. Daarom dragen wij een uniform. Deze bestaat uit een scoutingpet, scoutingdas, scoutingblouse of groepskleding, en een blauwe spijkerbroek. Op deze pagina staat welke dit precies zijn, en waar je ze kunt kopen.

De scoutingpet en -das

De pet is de blauwe scoutingpet van Scouting Nederland, beschikbaar via de ScoutShop.

De das wordt door onze groep gemaakt en krijg je als nieuwe scout eenmalig bij je eerste installatie. Als je geen dasring (meer) hebt, kun je die zelf knopen!

De scoutingblouse

Afbeelding: Scouting Nederland

De scoutingblouse is de plek om al je welverdiende insignes op te zetten! Omdat wij een waterscouting zijn dragen wij een blauwe blouse. (Behalve de Bevers, die dragen een rode blouse.) Deze zijn allebei beschikbaar bij de ScoutShop.

De Groepskleding

Naast de blouse hebben wij ook groepskleding, met ons eigen logo er op. Er zijn shirts, truien, en polo’s beschikbaar. Vraag ernaar bij je leiding als je er eentje wilt kopen.