Wilde Vaart

Leeftijdsgroep 15-21 jaar

Wanneer ga ik naar scouting?

Elke zaterdag in het zomerseizoen van 12:30 tot 16:30
Elke zaterdag in het winterseizoen van 12:30 tot 16:00
Het scoutingseizoen begint – na de zomervakantie – op de eerste zaterdag van september en eindigt na het zomerkamp aan het begin van de zomervakantie.

Wat is een Wivaopkomst?

De Wilde Vaart streeft ernaar zoveel mogelijk zelfstandig te zijn en te ondernemen. Dat blijkt ook uit het feit dat zij geen leiding, maar begeleiding hebben. De Wilde Vaart zorgt zelf voor het maken en uitvoeren van het programma. De activiteiten staan, net als bij de scouts, in het teken van het water, maar zijn vaak uitdagender, omdat de Wilde Vaart ten slotte ouder en verder ontwikkeld is. De begeleiding zorgt voor de controle op het programma. Daarnaast ondersteunt de Wilde Vaart ook de jongeren groepen bij activiteiten en op kamp. Zij kunnen tenslotte toekomstige leiding worden.