Word lid!

Ben je enthousiast geworden voor scouting en wil je lid worden van onze groep? Geweldig! Op deze pagina vind je alle informatie die je daar voor nodig hebt.

Weet je het nog niet helemaal zeker? Je mag drie opkomsten meedoen om te kijken of scouting bij jou past. Daarna hoef je pas te beslissen of je je wilt inschrijven. Kijk voor meer informatie op de pagina’s van onze speltakken.

Bij de leiding van de speltak waar je lid van wordt kun je een inschrijfformulier krijgen.

Lidmaatschapsgeld

Als je lid wordt van onze groep betaal je contributie. Daarnaast betaal je eenmalig €20,00 inschrijfkosten. Hoe veel contributie je betaalt verschilt per speltak:

SpeltakPer kwartaalPer jaar
Bevers€ 29,00€114,00
Waterwelpen€45,00€176,00
Waterscouts€49,00€188,00
Wilde Vaart€49,00€188,00

De kwartalen zijn bij ons als volgt ingedeeld:

Kwartaal 1: 1 januari tot 31 maart
Kwartaal 2: 1 april tot 30 juni
Kwartaal 3: 1 juli tot 30 september
Kwartaal 4: 1 oktober tot 31 december

Uniform en Installatie

Al onze leden dragen ons uniform. Meer informatie over ons uniform is op deze pagina te vinden.

In het najaar worden al onze nieuwe leden (die in het afgelopen jaar van een speltak lid geworden zijn) geinstalleerd. Hierbij leggen ze de belofte af goede scouts te zijn en worden ze volwaardig lid van hun nieuwe speltak. Bij de installatie krijgen nieuwe scouts ook hun pet en das.