Scouts

Leeftijdsgroep: 11 – 15 jaar

Als waterscouting zijn wij hoofdzakelijk op en rond om het water te vinden.

De scouts houden zich vooral bezig met zeilen, roeien, wrikken en het onderhouden van de boten. Dit gebeurt op de IJssel of de ringvaart. De scouts zijn tijdens de opkomsten onderverdeeld in bakken waarmee ze samen op pad gaan en samen zeilen.

Scouts houden zich bezig met spelletjes op, in of bij het water, zeilen, dagtochten, zeiltheorie en onderhoud aan de boten. Bij het zeilen horen diverse vaardigheden die worden aangeleerd via Kielboot insignes.

Bij de scouts leer je om zelfstandig en samen aan het werk te gaan. Omdat je meer op je eigen benen komt te staan krijg je meer zelfvertrouwen en wordt er meer in teamverband activiteiten gedaan.

De scouts gaan ook op kamp. Het hoogtepunt is het zomerkamp, waarbij ze een hele week zeilen en spellen spelen. Ook houden we verschillende weekenden, denk daarbij aan Halloween of rond de kerst.

Praktische Zaken

• Onze opkomst is elke zaterdag van 12:30 tot 16:30 uur.
  • In de winter is onze opkomst korter: 12:30 tot 16:00 uur.
  • Het scoutingseizoen loopt van begin september tot en met het begin van de zomervakantie.
  • Tijdens het openen en sluiten van de opkomst is het dragen van ons uniform verplicht.
  • Bij de Scouts is het voor de veiligheid verplicht om een eigen reddingsvest te hebben.
  • Wij maken gebruik van een groepsapp waarin alle praktische informatie wordt gedeeld over onder andere de opkomsten. Ook kunnen aan- en afmeldingen worden doorgegeven via deze groepsapp.

Wil je een keer komen kijken?

Zou je een keertje willen komen kijken? Dat kan! Je kunt contact met ons opnemen via:

of met Michael Bakker: tel. 06-25129646.

Wil je lid worden?

Leuk! Kijk snel op onze pagina over Lid worden.

Het leidingteam

De scouts worden begeleid door hun enthousiaste leidingteam. Dit zijn:

• Kevin Bakker
  • Jiska van der Nagel