Bevers

Leeftijdsgroep: 4 – 7 jaar

De Bevers zijn de allerjongsten van onze scouting. Iedere week kunnen ze iets nieuws leren door het doen van uitdagende activiteiten. Dat alles gebeurt spelenderwijs en met heel veel plezier. Als watergroep organiseren we, als het weer het toelaat, natuurlijk graag activiteiten op, in en om het water. Ook de bevers zijn daar graag te vinden.

De Bevers spelen het scoutingspel in het thema van het dorp Hotsijetonia. In het dorp wonen allerlei karakters die allemaal verschillende eigenschappen en interesses en zij willen die graag met de bevers delen. Elke week komt er een ander karakter naar voren.

We zijn gericht op spelen en leren en doen dat zowel groepsgericht als “een op een”. De beveractiviteiten zijn afgestemd op de leeftijdsgroep maar kennen een duidelijk scoutingkarakter. Dat houdt in het belonen van prestaties en gedrag en het aanleren van de verantwoordelijkheid voor elkaar. Want wat bevers doen, doen ze samen!

Praktische Zaken

• Onze opkomst is elke zaterdag van 10:00 tot 12:00 uur.
  • Wij hebben een WhatsApp groep voor ouders, waarin we informatie verstrekken als onze opkomsten eens wat anders zijn dan normaal. Deelname is niet verplicht maar wel handig.

Wil je een keer komen kijken?

Gezellig! Neem contact met ons op via

om je eerste keer bij de bevers in te plannen. Je mag drie keer komen kijken voordat je besluit of je lid wilt worden.

Wil je lid worden?

Leuk! Kijk snel op onze pagina over Lid worden.

Het leidingteam

De bevers gaan elke week op avontuur met de karakters uit Hotsijetonia, hun leiding. Dit zijn:

• Sterre Stroom (Jiska van der Nagel)
  • Steven Stroom (Robin de Wit)
  • Keet Kleur (Anastasia Beenhakker)
  • Rebbel (Iris van den Broek)